دانلود پروژه بررسی تاثیر پارامترهای ژئومکانیکی در تعیین میزان سایش مته حفاری

عنوان پروژه: بررسی تاثیر پارامترهای ژئومکانیکی در تعیین میزان سایش مته حفاری
زبان: فارسی
نوشتار: تایپی 
سال: ۱۳۹۴
تعداد صفحه: ۱۱۸
نوع فایل: Word+Pdf

توضیحات: این پروژه بصورت فایل ورد آماده شده و کاملا قابل ویرایش است. همچنین در قالب استاندارد پایان نامه و با رعایت تمام نکات از جمله مقدمه، فهرست، صفحه بندی، بحث، نتیجه گیری، منابع و… تهیه شده است. پیشنهاد می شود چنانچه موضوع پروژه یا پایان نامه شما به این موضوع مرتبط است، توصیه می شود حتما آنرا تهیه نمایید چراکه برای ترجمه و گردآوری این مطالب وقت زیادی صرف شده است.

فهرست عناوین:

۱-  مقدمه
۲- انواع سیستم های رایج حفاری
۲‌.۱‌ سیستم حفاری ضربه ای
۲‌.۲‌ سیستم حفاری چرخشی
۲‌.۳‌ سیستم حفاری ضربه ای- چرخشی
۳-  انواع مته های حفاری
۳‌.۱‌ مته های سیستم حفاری چرخشی
۳‌.۱‌.۱‌ مته های تیغه ای
۳‌.۱‌.۲‌ مته های چرخشی مخروطی
۳‌.۱‌.۳‌ مته های یک مخروطی
۳‌.۲‌ مته های سیستم حفاری ضربه ای
۳‌.۳‌ مته های سیستم حفاری ضربه ای – چرخشی
۳٫۳٫۱ مته دگمه ای
۳٫۳٫۲ مته پره ای
۳‌.۴‌ مته های الماسی
۴-  مفهوم ساییدگی
۴‌.۱‌ ساییدگی سایشی
۴‌.۱‌.۱‌ ساییدگی سایشی تحت تأثیر تغییر شکل پلاستیک
۴‌.۱‌.۲‌ ساییدگی سایشی تحت تأثیر شکست ترد
۴‌.۱‌.۳‌ تاثیر روان کننده و محیط بر ساییدگی سایشی
۴‌.۲‌ ساییدگی فرسایشی
۴‌.۲‌.۱‌ ساییدگی فرسایشی تحت تأثیر تغییرشکل پلاستیک
۴٫۲٫۲ ساییدگی فرسایشی تحت تأثیر شکست ترد
۴‌.۳‌ ساییدگی چسبنده
۵-  ساییدگی مته های حفاری و عوامل مؤثر بر آن
۵‌.۱‌ پارامترهای زمین شناسی
۵‌.۱‌.۱‌ عوامل مربوط به سنگ
۵‌.۱‌.۲‌ عوامل مربوط به کانی شناسی
۵‌.۱‌.۳‌ عوامل مربوط به توده سنگ
۵‌.۲‌ پارامترهای اجرایی
۵٫۲٫۱ شکل و طراحی مته
۵٫۲٫۲ بار روی مته
۵٫۲٫۳ دور مته و سرعت چرخش
۵٫۲٫۴ نوع آلیاژ بکار رفته
۵٫۲٫۵ سیستم فلاشینگ
۵٫۲٫۶ نوع سیال بکار رفته
۵٫۲٫۷ تأثیر دما
۵‌.۲‌.۸‌ مسافت لغزش
۵‌.۳‌ طبقه بندی ساییدگی در مته ها
۶-  بحث و نتیجه گیری
۶‌.۱‌ بحث.
۶‌.۲‌ نتیجه گیری
۶‌.۳‌ پیشنهادات
منابع ومراجع

سایش مته حفاری

مفهوم سائیدگی: ساییدگی به عنوان یکی از مفاهیم اصلی در مهندسی سطح و تریبولوژی عبارتست از : لغزش، حرکت و یا تصادم دو سطح نسبت به هم که در یک یا هر دو سطح ، جدایش ذرات روی دهد به طوری که سطح ، شکل اولیه خود را از دست دهد . ساییدگی از آن جهت اهمیت دارد که در بسیاری موارد منجر به هزینه های بازسازی ، تعمیر و همچنین کاهش تولید می شود که جریمه ها و ضرر های اقتصادی به همراه دارد. بنابراین ساییدگی به عنوان فاکتوری مؤثر در فرآیند طراحی باید مورد توجه قرار گیرد و نباید به عنوان یک چاره اندیشی پس از بروز یک مشکل نگریسته شود. یک طراح با دو نگرانی عمده در زمینه ساییدگی مواجه است:

۱٫ مشخص کردن اینکه کدام نوع ساییدگی رخ خواهد داد.
۲٫ اگر چنین ساییدگی وجود دارد مراحل کاهش ساییدگی چه می تواند باشد بطوری که نرخ ساییدگی از لحاظ شرایط اقتصادی و دیگر شرایط مرتبط با طراحی مورد پذیرش واقع شود.

بنابراین طراح با نشان دادن نوع مکانیزمی که ساییدگی در آن اتفاق افتاده است و درک و شناخت فاکتورهایی که در آن مکانیزم ، عامل کنترل کننده ساییدگی هستند قادر به کنترل و طراحی مؤثر ساییدگی خواهد بود.
ساییدگی بسته به وضعیت چرب بودن دو سطح ، ماهیت سطوح لغزش ، محیط شیمیایی و شرایط عملیاتی همچون بارگذاری نرمال و سرعت لغزش با چند نوع مکانیزم مختلف رخ می دهد. براین اساس تقسیم بندی های مختلفی در این زمینه انجام گرفته است.

به منظور اطمینان از کیفیت فایل، فهرست عناوین، جداول، تصاویر و بخشی از پروژه برای دانلود قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید در گفت و گو ها شرکت کنید؟
راحت باشید، دیدگاه خود را درج کنید!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 × = 24